Oh hey there

In 2018 gebeurde er iets waardoor ik een spannend besluit moest nemen.. 

En wat ervoor zorgde dat ik mijn grootste passie heb ontdekt, namelijk:

 

‘Ondernemers helpen met een ijzersterke branding om moeiteloos klanten aan te kunnen trekken en hun droomleven te kunnen leven.’

Wat gebeurde er in 2018?

Na jaren meer dan 40 uur per week werken, met een deeltijdstudie ernaast, regelmatig sporten én nog een sociaal leven proberen te onderhouden was ik helemaal op. Ik kreeg een burn-out. Ik werkte op dat moment bij een designstudio waarbij ik van junior designer doorgegroeid was naar senior designer en manager van de studio.

Voor de buitenwereld had ik een perfect leven. Ik had een goede baan, ging vaak op reis en ik had een fitgirl lichaam. Maar ik voelde mij compleet uitgeput. Elke dag was een uitdaging om door te komen, ik was he-le-maal leeg vanbinnen. Ik probeerde te vluchten van de realiteit door continu even op reis te gaan. Alleen nam ik het uitgebluste gevoel continu mee.  

Ik had enorm veel verantwoordelijkheden op mijn werk, ik werkte voor grote bedrijven als Philips, Hallmark en Harrods. Op mijn opleiding vond ik het net goed genoeg als ik een 8 kreeg, waardoor ik enorm veel druk op mezelf legde. Ik voelde diep van binnen dat ik niet deed waar ik echt blij van werd. 

Van jongs af aan heb ik al hele grote dromen en veel ambitie. Maar op een middag in 2018 kon ik niks meer. Als ik boodschappen moest doen én de was opvouwen stortte ik in. Ik was mezelf compleet voorbij gelopen.

 

Dit moest anders.

Die burn-out kwam niet van te hard werken, want ik geloof niet dat je daaraan onderdoor kunt gaan. Het gaat erom dat je niet doet wat je ECHT leuk vindt. Waar jouw vuurtje van gaat branden. En daarom was het tijd om te ontdekken wat ik nou echt leuk vindt.

Ik dacht aan de multinationals waarvoor ik werkte, zij zijn zo groot geworden door een ijzersterke merkidentiteit. Iedereen kent ze, en herkent hun diensten en producten. Maar hun ijzersterke brand is niet alleen vormgeving, dat is ook marketing en strategie. Ik had ondertussen mijn studie communicatie en marketing bijna afgerond én was al designer, maar nog geen idee wat de volgende stap moest worden. 

Na heel wat soul sourcing kwam ik erachter wat ik echt wilde. Want ik ben niet alleen designer, nee als je met mij werkt krijg je en-en. Juist de combinatie van design en een sterke strategie erachter, maakt een brand zo sterk. Toen was het idee geboren.

Ik wil ondernemers helpen met een ijzersterke branding. Want branding is meer dan alleen een logo en mooi kleurenpalet: het is de identiteit van een business. Met de juiste uitstraling is jouw bedrijf onderscheidend en trek jij moeiteloos klanten aan.”

Doodeng, maar ik stopte in 1 klap met mijn baan en schreef mij in bij de Kamer van Koophandel. En ik heb er geen moment spijt van.

Ik ben Jorinde

Mijn hele leven wilde ik al ondernemer worden. Ik zag hoe mijn vader de vrijheid had om mij overal heen te brengen en wist één ding zeker: die vrijheid wilde ik ook. Maar wat voor bedrijf het moest worden? Ik had geen idee. Een jaar lang richtte ik mijn business op fotografie. Maar ik kwam erachter dat ik meer wilde dan alleen fotograferen, hoe leuk dat ook was.

 

In mijn eerste baan bij designstudio La Terzi kreeg ik kansen om alles te ontdekken wat ik wilde. Van ontwerpen tot fotografie en van marketing tot social media. Ik ging van junior designer naar senior designer, groeide door naar accountmanager en werd manager van de studio. Ik werkte onder andere voor Paperclip, Harrods, Leen Bakker, Hallmark en Philips. Ondertussen rondde ik een studie communicatie en marketing af. Maar eigenlijk was ik er nog steeds niet achter wat ik écht wilde doen: ik vond alles leuk.

Na jaren meer dan 40 uur per week werken, studeren én regelmatig sporten was het even op. Ik kon niet meer. Dat was uiteindelijk nog meer motivatie om mijn bedrijf te beginnen. Ik wilde mijn eigen tijd indelen en balans vinden. Voor mij is het echt belangrijk om van het leven te genieten: van bijzondere reizen maken tot de kleine geluksmomentjes in het zonnetje.

Maar nog steeds bleef de vraag: wat voor bedrijf zou het worden? Totdat ik bij mezelf dacht: waarom kiezen? Is de vrijheid van een eigen bedrijf niet juist dat je alles kunt doen wat je wilt? Ik besloot ervoor te gaan en richtte EVOLVE op. Daarmee help ik als branding-expert ondernemers van A tot Z met hun branding zodat alles op elkaar naadloos op elkaar aansluit. Op die manier kan ik al mijn talenten inzetten én is geen dag hetzelfde.

Ik werkte bij de start van mijn bedrijf veel ‘uurtje-factuurtje’, maar ik had op een bepaald moment meer klanten dan tijd. Ik besloot mijn bedrijf schaalbaar in te richten. Zo kan ik meer ondernemers helpen met wat ik het liefste doe: een business laten shinen. Jouw bedrijf verdient het om succesvol te worden: jouw bedrijf verdient een ijzersterke branding.

KATTEN OF HONDEN?
Katten! Ik ben kattenmoeder van Lou en Liv.
Het zijn net honden, ze kunnen ook “zit” 🙂

Random facts

Leuk om te weten toch?

WAT STAAT ER BOVENAAN JE BUCKETLIST?
Een appartement kopen in Dubai en rondreizen door Bali.

ALLER TOFSTE REIS?
 Zonder twijfel mijn roadtrip door Californië met mijn beste vriendinnetje!